Featured post

📆 Jadual perlawanan CIMB Liga Super dan Liga Premier musim 2020!#LigaMalaysiaKembali#CIMBLigaSuper2020#LigaPremier2020

📆 Jadual perlawanan CIMB Liga Super dan Liga Premier musim 2020! Untuk download,  https:// https:/U/ we.tl/t-O8tyMSagYQ Anda bole...

Khamis, 25 Januari 2018

Kim Swee gembira dengan ‘hadiah’ Tunku Ismail

KUALA LUMPUR 25 Jan. - Datuk Ong Kim Swee berterima kasih kepada Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang membuat keputusan untuk menghantarnya ke Madrid sebagai ‘hadiah’ kerana kejayaannya membimbing skuad muda negara mara ke suku akhir Kejohanan AFC Bawah 23 di China.
Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia, Tunku Ismail semalam mengumumkan Kim Swee akan dihantar ke ibu negara Sepanyol itu untuk menjalani kursus kejurulatihan bersama kelab terkenal Atletico Madrid pada Mac.
Kim Swee berkata kesempatan yang diberikan kepadanya untuk menjalani kursus bersama Atletico adalah peluang keemasan baginya untuk mendalami ilmu kejurulatihan.
“Saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan kepada Tunku Ismail di atas keprihatinan baginda yang sedia memberi ruang dan peluang kepada saya untuk menimba ilmu di luar negara dan saya fikir ini adalah peluang terbaik saya.
“Secara tidak langsung ini menunjukkan beliau serius dengan pembangunan bola sepak negara, bukan hanya melibatkan pemain tetapi barisan kejurulatihan.
“Sudah pasti saya tidak akan melepaskan peluang keemasan ini kerana saya percaya dengan mempelajari ilmu bola sepak daripada kelab bola sepak terkemuka semestinya akan membantu saya meningkatkan lagi mutu kejurulatihan.
“Ilmu yang diperoleh di sana nanti sudah tentu akan saya kongsikan dengan barisan kejurulatihan skuad B-23 negara,” katanya.
Kim Swee, yang memenangi pingat perak Sukan SEA 2017, meneruskan pencapaian cemerlang itu dengan membimbing skuad muda negara mara ke suku akhir di China pada penampilan sulung Malaysia dalam Kejohanan AFC B-23. Mereka 2-1 kepada Korea Selatan pada 20 Januari lalu.
Kim Swee, yang menimba ilmu dengan Queens Park Rangers (QPR) di England pada Februari lalu, berharap dapat mempelajari hal berkaitan pengurusan pasukan terutamanya daripada aspek sains sukan dengan pakar-pakar di Atletico.
“Bukan sahaja mengenai latihan dan persiapan Atletico Madrid tetapi perkara di luar padang saya perlu belajar, dan saya ingin tahu bagaimana mereka menyediakan pasukan daripada sudut sains sukan,” katanya.
ONG KIM SWEE akan ke Madrid pada Mac depan untuk menjalani kursus kejurulatihan bersama kelab La Liga, Atletico Madrid.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan