Featured post

📆 Jadual perlawanan CIMB Liga Super dan Liga Premier musim 2020!#LigaMalaysiaKembali#CIMBLigaSuper2020#LigaPremier2020

📆 Jadual perlawanan CIMB Liga Super dan Liga Premier musim 2020! Untuk download,  https:// https:/U/ we.tl/t-O8tyMSagYQ Anda bole...

Selasa, 23 Januari 2018

Barisan B-23 sudah sedia perkuat Harimau Malaya

SUDAH tiba masanya lebih ramai pemain skuad bawah 23 tahun (b-23) negara mendapat pendedahan di peringkat lebih tinggi dan destinasi terbaik mereka adalah skuad Harimau Malaya.
Barisan pemain skuad kendalian Datuk Ong Kim Swee sudah membuktikan kemampuan mereka apabila melakar sejarah layak ke suku akhir Kejohanan B-23 AFC pada penampilan pertama.
Mereka memberi persembahan terpuji meskipun tewas kepada gergasi Asia Korea Selatan 1-2 dalam aksi di Stadium Kunshan semalam.
Bagi kapten negara, Adam Nor Azlin, dia percaya, dengan keyakinan yang ada dalam diri pemain sekarang, mereka bersedia untuk memikul cabaran lebih besar bersama skuad kebangsaan.
"Kalau bagi saya ini, ini adalah pasukan terbaik. Pemain memiliki semangat, jadi saya berpuas hati.
"Setiap posisi ada pengganti dan jika ada ramai pemain diserap ke skuad kebangsaan, itu sesuatu yang cukup membanggakan.
"Bagi saya sudah tiba masanya pemain-pemain muda didedahkan ke peringkat lebih tinggi," kata tonggak pertahanan negara itu ketika ditemui di sini, hari ini.
Adam antara pemain yang sudah membuat penampilan bersama skuad senior selain Matthew Davies, Nor Azam Azih, Safawi Rasid, Syamer Kutty Abba dan Ahmad Syihan Hazmi Mohamed.
Pemain lain yang boleh dipertimbangkan oleh pengendali Harimau Malaya, Tan Cheng Hoe adalah Akhyar Abdul Rashid, Irfan Zakaria, Syazwan Andik, Danial Amier Norhisham dan Haziq Nadzli.
Barisan pemain muda ini memberikan tentangan sengit kepada Korea Selatan apabila bangkit melawan biarpun ketinggalan dengan gol terpantas kejohanan kali ini oleh Cho Jae-Wan (12 saat).
Pemain gantian N Thanabalan menyamakan kedudukan pada minit ke-67 namun ia tak bertahan lama dengan skuad naib juara 2016 itu meraikan kemenangan hasil jaringan, Han Seung-gyu, lima minit sebelum permainan tamat.
"Bagi saya kita tak ada rezeki. Gol minit akhir oleh Korea Selatan mungkin disebabkan kelekaan tapi bagi saya ini adalah pencapaian kami yang terbaik dan kami bersyukur dan perlu akur dengan keputusan ini," kata Adam.
PEMAIN skuad bawah 23 tahun (b-23) negara layak diserap ke skuad Harimau Malaya. - Foto Aziman Rosdi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan