Featured post

📆 Jadual perlawanan CIMB Liga Super dan Liga Premier musim 2020!#LigaMalaysiaKembali#CIMBLigaSuper2020#LigaPremier2020

📆 Jadual perlawanan CIMB Liga Super dan Liga Premier musim 2020! Untuk download,  https:// https:/U/ we.tl/t-O8tyMSagYQ Anda bole...

Ahad, 27 September 2020

Shahrel senjata berbisa Harimau Malaya

 


Kuala Lumpur: Skuad kebangsaan kini memiliki kelompok penyerang yang ramai sekali gus menandakan bahawa taring Harimau Malaya cukup tajam.

Aksi konsisten penyerang Perak, Muhammad Shahrel Fikri dalam saingan Liga Malaysia (Liga-M) dengan dia kini mendahului senarai penjaring terbanyak pastinya membawa perkhabaran gembira buat kem negara.

Jelas bekas pemain kebangsaan dan bekas pengedali Perak, Datuk M Karathu, Shahrel atau lebih mesra dipanggil Eki sememangnya mempunyai pakej lengkap selaku penyerang.

Kemampuan meledak menggunakan kedua-dua kaki dan tandukan adalah senjata pasukan negara yang boleh digunakan oleh pengendali negara, Tan Cheng Hoe.

Malah, Cheng Hoe juga boleh menggandingkan Shahrel dengan salah seorang penyerang lain seperti Luqman Hakim Shamsudin, Syafiq Ahmad ataupun Norshahrul Idlan Talaha.

Ia kemudian dibantu beberapa pemain dibelakang yang turut memiliki sentuhan penyudah antaranya Safawi Rasid, Mohamadou Sumareh, Akyhar Rashid, Liridon Krasniqi dan Brendan Gan.

"Dia (Shahrel) bukan saja boleh jaringkan gol menggunakan kedua-dua belah kakinya, tetapi tandukan dia juga berbisa.

"Negara kita dah lama tak ada penyerang yang boleh jaringkan gol menggunakan kaki dan kepala. Kalau ada pun, lebihkan kepada rembatan saja tetapi Shahrel juga bahaya di udara.

"Ini perkembangan yang bagus buat pasukan negara dan jurulatih dah ada banyak pilihan penyerang. Kalau sebelum ini kita kekurangan penyerang berwibawa tapi sekarang dah ada ramai penyerang," katanya ketika dihubungi Arena Metro, semalam.

Shahrel, 26, yang pernah berkelana di Liga Thailand bersama kelab Nakhon Ratchasima pada 2018 berada pada landasan tepat untuk menamatkan dominasi penyerang import apabila mendahului senarai penjaring terbanyak Liga Super musim ini.

Dia kini sudah mencetak sembilan gol dalam sembilan aksi yang kini berbaki dua perlawanan untuk ditamatkan selepas saingan musim ini hanya dijalankan secara satu pusingan ekoran pandemik Covid-19.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan