Add caption |
Logo Baharu Kuching City FC Dapat Pujian Netizen, Tampil Kelainan Dan Lebih Beridentiti
Sebagai proses pemisahan daripada persatuan dan langkah untuk menjadi sebuah kelab bola sepak berstatus swasta, kelab Kuching City FC
semalam telah memperkenalkan logo baharu hasil ciptaan anak tempatan.
Logo itu dipilih sebagai pemenang pertandingan mencipta logo anjuran
kelab tersebut dan turut mendapat pujian daripada peminat bola
sepak tempatan di media sosial.
Rata-rata peminat berpendapat logo tersebut sangat unik dan mempunyai identiti sendiri dengan mengambil inspirasi daripada bentuk kepala kucing.
Malah, logo Kuching City FC kali ini berbeza serta lebih kreatif kerana ia
lari daripada kebiasaan bentuk perisai dan simbol bola yang sering
digunakan pada logo pasukan lain.
Berdasarkan maklumat yang dikongsi melalui laman facebook rasmi
kelab itu, huruf “K” yang terdapat dalam logo tersebut bermaksud
bandar Kuching. Warna merah di sebelah kanan juga bermaksud tanda
kekuatan sebuah pasukan manakala warna hijau bermaksud tanda
semangat keberanian.
Apa yang lebih penting, logo tersebut mempunyai ‘originality’ dan tidak
diambil daripada laman google image kerana ia adalah lambang
kemegahan serta kebanggaan sesebuah pasukan.
Setakat ini tiada maklumat mengenai sama ada logo ini mempunyai
persamaan dengan mana-mana logo syarikat atau kelab dari dalam dan
luar negara.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan