Featured post

📆 Jadual perlawanan CIMB Liga Super dan Liga Premier musim 2020!#LigaMalaysiaKembali#CIMBLigaSuper2020#LigaPremier2020

📆 Jadual perlawanan CIMB Liga Super dan Liga Premier musim 2020! Untuk download,  https:// https:/U/ we.tl/t-O8tyMSagYQ Anda bole...

Selasa, 19 Mac 2019

Erwin Koeman Mahu Pastikan Oman Menjuarai Piala AIRMARINE 2019


Skuad kebangsaan Oman meletakkan sasaran untuk menjuarai Piala AIRMARINE 2019 apabila bakal menentang Afghanistan dalam perlawanan pembuka tirai kejohanan di Stadium Nasional Bukit Jalil petang ini.


Menurut ketua Jurulatih Oman, Erwin Koeman kejohanan itu merupakan medan untuk menilai prestasi pemainnya bagi menghadapi kelayakan Piala Dunia yang akan berlangsung pada pertengahan bulan ini.
Bekas penolong pengurus Southampton dan Everton itu mengambil alih pasukan Oman daripada rakan senegaranya, Pim Verbeek, meletakan harapan tinggi untuk melihat Oman kembali menjadi pasukan gergasi di Asia sebaris dengan Jepun dan Korea Selatan.

“Pada saya, kejohanan ini amat penting bagi menilai prestasi setiap pemain memandangkan saya tidak mengetahui banyak mengenai pemain saya kerana baru lima hari mengambil alih jawatan ini dari rakan saya Verbeek.
“Kami perlu ada mentaliti kemenangan, dan kami berada di sini untuk menang piala ini,” katanya dalam utusan malaysia. 

Piala AIRMARINE. FOTO: FAM
Sementara itu, Ketua Jurulatih Afghanistan Anoush Dastgir menganggap kejohanan ini penting bagi memperbaiki kedudukan ranking pasukannya untuk mendapatkan undian yang terbaik dalam kelayakan Piala Dunia nanti.
“Kami anggap kejohanan ini penting kerana ia menawarkan mata untuk ranking FIFA (Persekutan Bola Sepak Antarabangsa). Kami senaraikan pemain terbaik dan memang menunggu perlawanan menentang Oman esok (hari ini),” katanya.
Anoush berkata, pemainnya telah melalui dua latihan pusat di Turki selain bermain dalam lima perlawanan persahabatan sebelum menyertai Piala Airmarine.
Kedua-dua pasukan akan bermain dalam semi-final pertama pada 4.30 petang esok sebelum perlawanan antara Malaysia dan Singapura pada pukul 8.45 malam.
Pasukan yang kalah akan bertemu bagi menentukan tempat ketiga/keempat, manakala pemenang berentap dalam perlawanan akhir. Kedua-dua perlawanan berlangsung pada 23 Mac.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan